toksyna botulinowa

Wypełniacze

WypełniaczeWypełniacze zmarszczek

Toksyna botulinowa jest wytwarzana przez bakterie Clostridum botulinum znajduje zastosowanie w medycynie od wielu lat. Po raz pierwszy wykorzystał ją w 1973 ro ku P. Scott w celu wykonania blokady neuromięśniowej.

Początkowo stosowano ją w leczeniu szyjnych dystonii, spazmów mięśniowych, porażeń nerwów twarzy, a szczególnie nerwu VII, tików nerwowych, zeza i kurczu powiek, a także nietrzymania moczu.

Dopiero od kilkunastu lat jest używana  w medycynie estetycznej – w wygładzaniu zmarszczek twarzy, szczególnie 1/3 górnej części, czyli czoła, okolic oczu i tzw. kurzych łapek. Rzadziej natomiast podaje się toksynę w okolice ust, brody, szyi oraz fałdów nosowo-wargowych.

Wprowadzenie toksyny w medycynie estetycznej spowodowało błyskawiczny rozwój nowej ery procedur niechirurgicznych.

Mechanizm działania toksyny botulinowej polega na zahamowaniu wydzielania neurotransmitera zakończeń nerwowych – acetylocholiny, w obrębie połączeń nerwowo-mięśniowych, czego efektem jest rozkurcz i rozluźnienie mięśni, a więc ich relaksacja.

Toksyna botulinowa – botox, hamuje również wydzielanie gruczołów potowych, zmniejsza bóle, a szczególnie ma wpływ na zespoły bólowe połączone z napięciem mięśni, np. napięciowe i migrenowe bóle głowy.

Najczęstsze zastosowanie botoksu:

1. wygładzanie zmarszczek
  2. leczenie migreny
  3. leczenie nadpotliwości
  4. leczenie bruksizmu

Preparaty toksyny botulinowej używane w medycynie są produkowane laboratoryjnie z wyizolowanych szczepów bakterii, oczyszczane i odpowiednio pakowane w ściśle odmierzonych dawkach.

Botox jest od wielu lat bezpiecznie i skutecznie stosowany w wielu dziedzinach medycyny.

W dermatologii estetycznej, podając botox w celu wygładzenia zmarszczek, operuje się dawkami rzędu 20-60 jednostek w czasie jednego zabiegu. Stosuje się więc go w bardzo małych, ściśle dobranych dla danego pacjenta dawkach, które działają tylko w miejscu podania. O toksyczności ogólnoustrojowej nie może być mowy. gdyż dawki toksyczne dla człowieka wynoszą od 2,5 do 3 tys. jednostek.

Wypełniacze – Wskazania

Preparat ten przeznaczony jest dla osób, które chcą pozbyć się zmarszczek głównie w górnej części twarzy, czyli zmarszczek mimicznych. Są to zmarszczki, które występują często już u bardzo młodych osób, ponieważ związane są z żywą mimiką twarzy.

W przypadku zmarszczek bardzo głębokich i bardzo utrwalonych może zachodzić konieczność uzupełnienia zabiegu przez wypełnienie zmarszczek kwasem hialuronowym (np. Stylage, Juvederm, Restylane, Teosyal itp.).

Botox może być łączony również z innymi metodami liftingu twarzy, np. z przeszczepem tłuszczu lub nićmi liftingującymi.

REJESTRACJA: 61 862 20 15