laseroterapia poznan

Ok.  60% populacji ma problemy z rozszerzonymi naczyniami krwionośnymi. Na proces ich powstawania składa się wiele czynników (predyspozycje genetyczne, niewłaściwa pielęgnacja, wpływ czynników zewnętrznych, niektórych leków itp.).

Pierwszym klinicznym objawem powstawania rozszerzonych naczynek jest zaczerwienienie tzw. rumień. Początkowo rumień mija, ale z biegiem czasu utrwala się i pozostaje na stałe. Kruche naczynka krwionośne nie wytrzymują ciśnienia krwi, rozszerzają się i stają się bardzo widoczne. W konsekwencji powstają wyraźne, trwałe zmiany, które są widoczne przez naskórek jako siateczka czerwonych pajączków, takie najpowszechniejsze zmiany określamy terminem telangiektazji.

LASER diodowy SALSAPoszerzone naczynka stanowią duży problem estetyczny szczególnie gdy są umiejscowione na twarzy.

Odpowiednia pielęgnacja takiej skóry jest bardzo istotna i w znacznym stopniu może ograniczyć powstawanie nowych zmian naczyniowych. W przypadku już istniejących naczynek bardzo dobre efekty uzyskuje się z zastosowaniem technik laserowych.

Do zamykania naczyń żylnych stosujemy laser diodowy SALSA 120 (940 nm)

Laser diodowy SALSA 120 to wysokiej mocy laser o podwójnej długości fali 960/535 nm, co pozwala zamykać naczynka w każdej lokalizacji i na różnej głębokości.Światło lasera o długości fali 940nm jest jednym z najlepiej pochłanialnych przez hemoglobinę zawartą we krwi. Jednocześnie niskie pochłanianie przez melaninę ogranicza możliwość powstawania przebarwień.

Aparat ten w sposób ciągły kontroluje temperaturę skóry – min. temperatura na powierzchni skóry to 16 – 19 C. Metoda jest bezpieczna, nie pozostawia śladów i nie wymaga ograniczenia normalnej aktywności. Zabieg laserowy może być wykonywany o każdej porze roku. Niekiedy zabieg wymaga powtórzenia, zależnie od ilości i nasilenia zmian oraz ich lokalizacji. Zabiegi są praktycznie bezbolesne. Jeśli naczynko było duże, po zabiegu może pojawić się obrzęk albo rumień, który w ciągu kilku dni się wchłania. Po laserowym zamknięciu naczyń należy unikać masaży, gorących kąpieli, sauny.

Laser diodowy 940 nm jest bardziej skuteczny w zabiegach naczyniowych niż lasery ND: Yag, lasery aleksandrytowe czy rubinowe.

LASER diodowy SALSA – Leczone schorzenia:

Przezskórne usuwanie naczynek

• Rozszerzone naczynka krwionośne na twarzy

Naczynka na twarzy widoczne są w postaci czerwonych nitek lub sieci żyłek. Są to trwale rozszerzone naczynia włosowate splotu podbrodawkowego skóry, które uwidaczniają się przez naskórek. Naczynia te dodatkowo poszerzają się pod wpływem emocji, stresu, słońca, wiatru, pikantnego pożywienia, Zabieg polega na naświetlaniu naczynka laserem, które zostaje trwale zamknięte. W zależności od intensywności zmian potrzeba jednego lub kilku zabiegów w odstępie 2 – 4 tyg.

• Rozszerzone naczynka krwionośne na kończynach dolnych

Drobne naczynka żylne na kończynach dolnych uwidaczniają się przez naskórek w postaci czerwonych lub niebieskich niteczek oraz siatek naczyń tzw. pajączków. W zależności od intensywności zmian potrzeba jednego lub dwóch zabiegów w odstępie 2 – 4 tyg. Laserem diodowym przezskórnie zamykamy naczynia nawet o średnicy 3 mm.

• Naczyniak rubinowy / naczyniak starczy

Często na ciele występują małe, żywoczerwone lub purpurowe punkciki. Są to naczyniaki zwane również punktami rubinowymi. Ich liczba może wzrastać z wiekiem, dlatego też nazywa się je naczyniakami starczymi.

Przeciwwskazania:

• ciąża
  • cukrzyca, padaczka
  • fotodermatoza
  • świeża opalenizna ( 2 tyg. przed zabiegiem i 2 tyg. po zabiegu nie można się opalać )
  • używanie samoopalaczy min. 4 tyg. przed zabiegiem
  • przyjmowanie leków powodujących wzrost wrażliwości na światło (leki przeciwdepresyjne, antybiotyki)
  • stosowanie kremów lub maści z VIT A , C i kwasami owocowymi
  • stosowanie leków obniżających krzepliwość krwi
  • zaburzenia krzepnięcia
  • bielactwo
  • łuszczyca
  • choroby pęcherzykowe skóry
  • skłon­ność do przebarwień
  • skłon­ność do bliznowców
  • akty­wne infekcje skóry
  • nowotwór
  • rozrusznik serca

Postępowanie po zabiegu:

• przez kilka dni po zabiegu nie stosować na skórę środków drażniących i wysuszających
  • zalecamy używanie kremu przyspieszającego gojenie
  • unikać przegrzewania skóry poddanej zabiegowi (np. sauna, gorące kąpiele)
  • unikać zbędnego wysiłku zwiększającego ciśnienie krwi (np. ćwiczeń fizycznych) oraz sytuacji w których skóra jest narażona na urazy
  • odpowiednio codziennie pielęgnować skórę naczynkową. Stosowanie odpowiednich kosmetyków  / kosmeceutyków do skóry naczyniowej, które pomagają obkurczyć i wzmocnić naczynia krwionośne. Uzupełnienie niedoborów witaminowych głównie B2, PP i C. Ochrona skóry przed zimnem i wilgocią – stosowanie ochronnych kremów w okresie jesienno-zimowym.
  • nat­u­ral­nym objawem po zabiegu jest zacz­er­wie­nie­nie skóry i strupki
  • skóry po zabiegu nie należy trzeć, złuszczać, drażnić mechan­icznie, odry­wać strupków
  • opalanie nat­u­ralne i w solar­ium jest bezwzględ­nie zabro­nione do 6 tyg. po zabiegu, w tym okre­sie konieczne jest stosowanie kremów z fil­trem UV 50 SPF
  • nie stosować samoopalaczy
  • nie jest wskazana do tygod­nia po zabiegu sauna, siłow­nia, fitness
  • nie spoży­wać alkoholu. Należy pamię­tać, że w wyniku nie przestrze­ga­nia zale­ceń lekarza mogą się pojawić dłu­gotr­wałe prze­bar­wienia, odbar­wienia skóry i blizny.

Czas zabiegu: 5-30 min.

Czas utrzymywania efektów: trwały lub czasowy (kilka lat)

Rekonwalescencja po zabiegu: zaczerwienienie do 48 godzin. Mogą pojawiać się delikatne pęcherzyki wypełnione płynem gojące się do 14 dni

Endowaskularne usuwanie niewydolnych pni żylnych (EVLT)

Czym jest EVLT?

Istota tej metody polega na wprowadzeniu do wnętrza niewydolnej żyły włókna lasera, którego końcówka emituje światło. Wyzwolona w ułamku sekundy energia powoduje szybkie obkurczenie i zamknięcie niewydolnej żyły. Nie ma konieczności usuwania tej żyły, tak jak w przypadku metod tradycyjnych. Bezpośrednio po zabiegu chory może wstać i chodzić.

Kto może się poddać leczeniu metodą laserową EVLT?

1. Leczeniu może się poddać każdy pacjent, u którego stwierdzono występowanie żylaków będących następstwem niewydolności żyły odpiszczelowej i odstrzałkowej
  2. Osoby cierpiące z powodu objawów niewydolności zastawkowej żyły odpiszczelowej:
  • bóle nóg
  • drętwienie i kurcze łydek
  • obrzęki

Zalety:

• Ambulatoryjny charakter (pacjent po zabiegu wychodzi do domu)
  • Możliwość powrotu pacjenta do codziennych aktywności praktycznie po dwóch dniach od zabiegu
  • Mniejsze dolegliwości bólowe. Leczenie przeciwbólowe jest zwykle 2 razy krótsze niż po klasycznej operacji
  • Lepszy efekt kosmetyczny
  • Małe nacięcie praktycznie eliminuje ryzyko infekcji
  • Mniejsze ryzyko wystąpienia krwiaków oraz zakrzepicy żył głębokich

Przebieg zabiegu:

• Każdy pacjent przed zabiegiem wymaga zaplanowania operacji przez wykonanie mapy żylnej za pomocą badania USG-Doppler
  • W zależności od lokalizacji niewydolności żylnej, wkłucie do niewydolnej żyły wykonywane jest na udzie lub łydce. Wkłucie odbywa się po miejscowym znieczuleniu skóry, a następnie całego odcinka zamykanej żyły
  • Następnie koniec włókna laserowego umieszczany jest na odpowiednim poziomie w niewydolnej żyle. Przebieg całego procesu musi być monitorowany poprzez obserwację przy pomocy badania USG
  • Po upewnieniu się, że włókno jest we właściwym miejscu, rozpoczyna się zamykanie żyły za pomocą odpowiedniej energii lasera. W przypadku lasera diodowego 940 nm wystarcza moc na poziomie około 12 W. Podczas zabiegu chory i personel muszą mieć odpowiednie okulary zabezpieczające oczy
  • Włókno lasera wycofuje się zamykając kolejne odcinki zmienionej chorobowo żyły. Etap ten trwa kilkanaście sekund i jest bezbolesny
  • Zabieg kończy się usunięciem systemu wprowadzającego, bandażowaniem kończyny i założeniem elastycznej pończochy uciskowej

Zabieg trwa od 1-1,5 godziny. Bezpośrednio po zabiegu pacjent pozostaje w klinice pod

obserwacją ok. 3-4 godzin.

REJESTRACJA tel. 61 862 20 25