implanon poznan

Implanon

Implanon  to podskórny implant, którego wszczepienie zajmuje mniej więcej 5 min. Stosuje się go przede wszystkim u osób ceniących sobie wygodę i które nie chcą codziennie pamiętać o wzięciu kolejnej tabletki. To także propozycja dla kobiet, które chcą zaoszczędzić.

Implanty zawierają powoli uwalniający się progestagen, wszczepiane są pod skórę w górnej części ramienia, ręki niedominującej. Implant uwalnia hormon, który poprzez otaczające go tkanki dostaje się do krwi, a następnie zostaje rozprowadzony po całym organizmie. Czas działania implantów wynosi szacunkowo od 6 miesięcy do 5 lat. Wszczepienie implantu jest zabiegiem chirurgicznym. Implant można założyć w dowolnym dniu cyklu miesiączkowego, jeśli uprzednio wykluczyło się ciążę. Można również usunąć go w dowolnym momencie. Ochrona antykoncepcyjna istnieje od momentu wszczepienia implantu, jeżeli ten zostaje wszczepiony w ciągu pierwszych siedmiu dni cyklu menstruacyjnego, natomiast gdy implant zostaje wszczepiony w innym terminie należy przez 3 dni stosować dodatkową metodę antykoncepcji.

Pimplanonrzeciwwskazania

Bezwzględne przeciwwskazania do stosowania implantów:

• zakrzepowe zapalenie żył lub żylna choroba zakrzepowo-zatorowa,
  • ostra choroba wątroby,
  • guzy wątroby (niezłośliwe i złośliwe),
  • rak sutka lub jego podejrzenie,
  • krwawienie z dróg rodnych o niewyjaśnionej przyczynie,
  • ciężka nadwrażliwość na którykolwiek składnik implantu.

Bardzo szybko po odstawieniu metody następuje powrót płodności. Już w ciągu miesiąca występują regularne cykle owulacyjne, a liczba ciąż w ciągu pierwszego roku od usunięcia implantu jest porównywalna do liczby ciąż u kobiet, które nie stosowały żadnej metody antykoncepcyjnej, chcąc zajść w ciążę. Czas stosowania implantu nie wpływa również na liczbę ciąż i ich przebieg.

Implanty są idealną metodą dla aktywnych seksualnie kobiet, potrzebujących stałej, długotrwałej i skutecznej metody antykoncepcyjnej, które decyzję o dziecku chcą odroczyć na 2-3 lata lub zapominają o codziennym przyjmowaniu tabletek, lub u których przy przyjmowaniu DTA wystąpiły działania niepożądane związane z estrogenami.

REJESTRACJA: 61 862 20 15