Ortopeda rozpoznaje i leczy choroby narządów ruchu czyli szkieletu (z wyjątkiem czaszki), układu więzadłowo stawowego, oraz uszkodzenia mięśni, nerwów i naczyń.

Ortopedia ma ścisły związek z m.in. biomechaniką, chemią, mechaniką. W zakres działania ortopedii wchodzą: wady wrodzone i rozwojowe powstające w życiu płodowym, po urodzeniu, w okresie wzrostu, rozwoju i starzenia się człowieka; zapalenia swoiste, nieswoiste i odczynowe narządu ruchu i ich następstwa; zniekształcenia i dysfunkcje po porażeniach wiotkich i spastycznych; następstwa urazów narządu ruchu; chorób nowotworowych narządu ruchu; następstwa zaburzeń hormonalnych, odżywczych i chorób układowych w obrębie narządu ruchu.

Ortopeda w Klinice Promienistej w Poznaniu zajmuje się leczeniem między innymi:
– kontuzje sportowe
– uszkodzenia wewnątrzstawowe (np. łąkotki, chrząstki stawowej)
– uszkodzenia ścięgien, więzadeł
– zwyrodnienia stawów
– paluch koślawy
– bólowe zespoły przeciążeniowe (np. „łokieć tenisisty”, „łokieć golfisty”)
– bóle kręgosłupa
– skręceń i zwichnięć stawów np. skręcenie stawu skokowego czy kolanowego z uszkodzeniem więzadeł w/w stawów
– urazów ścięgien
– zmian zwyrodnieniowych stawów
– zmian zapalnych i zwyrodnień okołostawowych
– chorób kości
– chorób przeciążeniowych narządu ruchu
– inne

ortopeda poznan

Powszechnie przyjętym symbolem ortopedii jest „drzewo Andry 'ego”. Symbol przyjął się z uwagi na fakt wprowadzenia przez Andry `ego terminu „ortopedia” i wydania dzieła w 1741 roku na okładce którego umieszczono skrzywione drzewo podparte prostym kijem.

źródło

ortopeda poznan

Ortopeda Poznań REJESTRACJA tel. 61 862 20 25

Druki do pobrania ->