W OBECNEJ CHWILI ZAWIESZONE

Mężczyźni nie lubią być chorzy – chcą być przecież oparciem dla swojej rodziny. Często lekceważą pierwsze objawy choroby i zaniedbują profilaktyczne badania. To duży błąd!

Dla mężczyzny przyznanie się do kłopotów w tym rejonie jest równoznaczne z uderzeniem w najczulszy punkt poczucia męskości. Często partnerki nie mają pojęcia o tym, że mężczyzna ma problemy z oddawaniem moczu, odczuwa ból czy pieczenie.

Jeśli problem zostanie zlekceważony, problemy z oddawaniem moczu będą się pogarszać, negatywnie wpływając na jakość życia mężczyzny.

Aby uchronić się przed niepotrzebnym bólem, rozwojem choroby całego układu płciowego i moczowego, należy regularnie podejmować badania profilaktyczne prostaty raz do roku przez wszystkich mężczyzn, którzy ukończyli 45 r.ż.

Ryzyko schorzeń gruczołu krokowego rośnie wraz z wiekiem. Do najczęstszych zalicza się łagodny przerost prostaty, na który cierpi połowa panów po 45 roku życia, stany zapalne oraz guzy łagodne i złośliwe (rak prostaty).

W Polsce co trzeci mężczyzna umierający z powodu nowotworu, cierpiał na raka prostaty.  Dolegliwości z tym związane w początkowej fazie są niewielkie, choroba zaczyna się bezobjawowo, a sporadycznie występujące objawy są wspólne dla rozrostu prostaty, jak i nowotworu.

Należy pamiętać, że tylko wczesne wykrycie zmian nowotworowych daje możliwość skutecznego leczenia, a wykrycie raka we wczesnej fazie daje możliwość powrotu do pełni zdrowia.

Niestety, wielu mężczyzn zwleka z wizyta u lekarza do czasu wystąpienia silnych objawów, lekceważąc badania profilaktyczne.

Badanie przez odbytnicze – najprostszym badaniem, jakie przeprowadza lekarz, to badanie per rectum czyli przez odbytnicze. Polega na wsunięciu palca i sprawdzeniu stanu i wielkości prostaty. Dla wielu panów jest to silna bariera przed badaniem. Wiąże się z głęboko ukrytą awersją o podłożu seksualnym.

Dieta przy rozroście gruczołu krokowego – badania jednoznacznie wskazują, że osoby z niskim poziomem cholesterolu w mniejszym stopniu cierpią na problemy związane z rozrostem prostaty. Dla panów oznacza to rezygnację z wielu ulubionych potraw, a także  z piwa.

Sprawny gruczoł krokowy to nie tylko łatwiejsza codzienność, ale również udane życie seksualne!

Odkąd prowadzone są akcje typu „Mężczyzna 45+” świadomość mężczyzn co do badań profilaktycznych rośnie. Obecnie co trzeci polski mężczyzna zauważa zagrożenie związane z nowotworem raka prostaty, raka pęcherza moczowego i nerki.

Każdy mężczyzna, który posiada wiedzę na temat podstawowych objawów chorób uro-onkologicznych, prowadzi profilaktykę badań i zdrowego stylu życia przyczynia się do ograniczenia zachorowalności i umieralności z powodu tych chorób.

Zapraszamy wszystkich mężczyzn na badania profilaktyczne,

a także do zapoznania się z broszurami i ulotkami

BROSZURY

ULOTKI