levosert poznan

Levosert

Levosert-wewnątrzmaciczny środek antykoncepcyjny, system terapeutyczny z progestagenem. Mechanizm działania systemu terapeutycznego domacicznego zawierającego lewonorgestrel opiera się głównie na działaniu hormonalnym, co powoduje następujące zmiany: zapobieganie wzrostowi endometrium, zagęszczenie śluzu szyjkowego zapobiega przedostawaniu się plemników przez kanał szyjki macicy, zahamowanie owulacji u niektórych kobiet. Fizyczna obecność systemu w macicy może również wywierać niewielki wpływ na działanie antykoncepcyjne. Po założeniu systemu zgodnie z instrukcją preparat wykazuje nieskuteczność antykoncepcyjną wynoszącą ok. 0,19% na rok. System terapeutyczny domaciczny zawierający lewonorgestrel może być szczególnie skuteczny jako środek antykoncepcyjny u pacjentek z nadmiernym krwawieniem miesiączkowym i może być stosowany w leczeniu idiopatycznych nadmiernych krwawień miesiączkowych. Po 3 mies. stosowania u kobiet z nadmiernym krwawieniem miesiączkowym nasilenie krwawienia zmniejsza się o 88%. W przypadku krwawień wywoływanych przez włókniaki podśluzówkowe skuteczność może być mniejsza. Zmniejszone krwawienie przyczynia się do wzrostu poziomu hemoglobiny we krwi u pacjentek, u których występują nadmierne krwawienia miesiączkowe. Zapobieganie wzrostowi śluzówki macicy to najbardziej prawdopodobny mechanizm działania domacicznego systemu terapeutycznego levosert2zawierającego lewonorgestrel w zmniejszaniu utraty krwi w przypadku idipatycznego nadmiernego krwawienia miesiączkowego.

Wskazania

Levosert to system terapeutyczny domaciczny do zastosowania w jamie macicy. System stosowany jest w leczeniu
nadmiernych krwawień miesiączkowych.

Przeciwwskazania

Nadwrażliwość na substancję czynną lub którąkolwiek substancję pomocniczą. Ciąża lub podejrzenie ciąży. Istniejące lub nawracające stany zapalne narządów miednicy. Istniejące infekcje dróg rodnych. Poporodowe zapalenie błony śluzowej macicy. Infekcje macicy po poronieniu w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Zapalenie szyjki macicy, dysplazja nabłonka szyjki macicy. Podejrzenie lub występowanie nowotworu złośliwego szyjki lub trzonu macicy. Nowotwór wątroby lub inne ostre lub ciężkie choroby wątroby. Wrodzone lub nabyte nieprawidłowości w budowie macicy, w tym włókniakomięśniaki zniekształcające jamę macicy. Niezdiagnozowane, nietypowe krwawienia z dróg rodnych. Stany, które sprzyjają rozwojowi infekcji. Występujące lub przebyte ciężkie choroby tętnic, takie jak udar lub zawał serca. Podejrzenie lub występowanie nowotworów zależnych od hormonów, takich jak nowotwór piersi. Nowotwory złośliwe dotyczące krwi lub białaczki za wyjątkiem okresu remisji. Niedawno przebyta choroba trofoblastu, gdy utrzymuje się podwyższony poziom hCG.

Źródło

REJESTRACJA: 61 862 20 15