Wargi sromowe to strażnicy pochwy. Pełnią one przede wszystkim funkcję ochronną. Są dwie pary warg sromowych: większe, bardziej powierzchniowe, w których jest sporo tkanki tłuszczowej oraz mniejsze będące tylko fałdem skóry. Obie pary są dostatnio ukrwione, stąd ich intensywnie różowy kolor.

Wargi sromowe można poprawic za pomocą wstrzyknięcia swojej tkanki tłuszczowej kobiety i wymodelowanie bardziej „puchatych” warg sromowych lub wzgórka łonowego.

Zmniejszanie warg sromowych

Wskazania do zabiegu zmniejszenia warg sromowych

• nadmierne ich powiększenie (przerost),
  • asymetria (niejednakowa wielkość warg sromowych).

Zabieg przeznaczony jest dla kobiet, których zmiana ta jest źródłem dyskomfortu lub dolegliwości bólowych, związanych z wykonywaniem codziennych czynności lub ze współżyciem. Zmniejszanie warg sromowych przeznaczone jest również dla pacjentek, które kierują się wyłącznie względami estetycznymi.

Na czym polega zmniejszanie warg sromowych?

Zabieg ten polega na chirurgicznym usunięciu nadmiaru tkanki, które może być przeprowadzone za pomocą skalpela lub lasera, a następnie zaszyciu rany. Metodą dającą bardzo dobre efekty kosmetyczne, jest wycięcie fragmentu wargi sromowej metodą resekcji klinowej. Pozwala ona także na zmniejszenie wielkości rany oraz minimalizuje ryzyko bliznowacenia.

Z kolei metoda laserowa redukuje krwawienie w czasie zabiegu i uważana jest za bardzo precyzyjną.

Czas trwania zabiegu

Czas trwania zabiegu wynosi ok. 40 minut, a pacjentka w czasie zabiegu poddawana jest zwykle znieczuleniu miejscowemu.

Przeciwwskazania:

• stany zapalne okolicy zabiegowej
  • infekcje w okolicy podania preparatu
  • ciąża

Zwiększanie warg sromowych

Modulowanie i rewitalizacja (odmładzanie) warg sromowych większych: wypełnianie (zwiększanie objętości) i ujędrnianie warg sromowych większych przy pomocy iniekcji z kwasu hialuronowego- Desirial i Desirial Plus

Wskazania do zabiegu zwiększenia warg sromowych

• chęć zmiany wyglądu okolic intymnych,
  • zbyt małe wargi sromowe większe co za tym idzie brak wystarczającej ochrony warg sromowych mniejszych oraz kanału rodnego co może sprawić częste infekcje, urazy, otarcia, podrażnienia, ból lub świąd w okolicy sromu lub okolic intymnych,
  • sucha skóra łechtaczki i warg sromowych.

Na czym polega zmniejszanie warg sromowych?

Zabieg ten polega na wprowadzeniu preparatu Desirial na bazie kwasu hialuronowego za pomocą kaniuli w wargi sromowe większe rozprowadzając go po powierzchni objętej zabiegiem.

Czas trwania zabiegu

Czas trwania zabiegu wynosi ok. 30 minut, polega na wprowadzeniu preparatu na bazie kwasu hialuronowego za pomocą kaniuli w wargi sromowe – jest bezbolesny.

Działanie kwasu hialuronowego dodatkowo nawadnia skórę i śluzówki, stymuluje fibroblasty do produkcji młodego kolagenu, przez co odmładza leczoną okolicę.

Przeciwwskazania:

• stany zapalne okolicy zabiegowej